Impulzus

 
A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Villamosmérnöki és Informatikai Kar Hallgatói Képviseletének lapja
Random cikkajánló

Vizsgatemető

Nekünk való: prohardver.hu

Barcelona-Dakar

Villamoskari induló

Villanykari nóták

Qpa++ – hackelés az MIT-n

>...képzelj el egy akkora és olyasmi épületet, mint a K, és rajta egy akkora kupolát, ami kb. a közepét lefedi. No, ez a Great Dome, amivel messze a leglátványosabb dolgokat művelték.

Temetés

"Szegény elhunyt most ugyan kicsit kellemetlenül érzi magát ..."

Terry

Terry szeret rajzolni.

HK News

Ez az új törvény, mely az 1993-ban elfogadott és azóta többször módosított felsőoktatási törvényt váltja fel, alapjában véve megváltoztatja az egész felsőoktatási rendszert, talán legfontosabb részeként az intézmények irányítási mechanizmusát.

Impresszum

Interjú Zoltai József tanár úrral

Programozás 24 órán át

2003. május 16-18 között került megrendezésre a III. BME Nemzetközi Nyílt 24 órás Programozói Csapatverseny a Magyar Villamosmérnök-hallgatók Egyesületének és a Schönherz Kollégium Számítástechnika Körének szervezésében, amelyen háromfős csapatok mérték össze tudásukat és kitartásukat.

A külföldi csapatok a hét elejétől kezdve folyamatosan érkeztek Budapestre, számukra a rendezők különböző látogatásokat és városnéző sétákat szerveztek. A verseny helyszínéül szolgáló Informatikai épületet már péntek délután ellepték a versenyzők, ekkor regisztráltatták be az általuk hozott elektronikus eszközöket.

Szombat reggel kilenckor a csapatok megkapták a megoldandó problémát. A feladat első része napjaink egyik legdinamikusabban fejlődő ágazatához, a félvezető-technológiákhoz kapcsolódott. A kiadott feladat a széles körben használt integrált áramkörök tervezéséhez használható program elkészítése volt. A szoftvernek nemcsak magát a tervezést kellett lehetővé tennie, hanem magas szintű segítségnyújtást is hálózatok optimalizálása, automatizálása és realizálása terén. A feladat második részeként egy olyan mesterséges intelligenciával rendelkező program minél tökéletesebb verzióját kellett elkészíteni, mely képes hatékonyan játszani másik számítógép ellen egy logikai területfoglalós játékot.

A versenyzők hol vidáman, hol fáradtan dolgoztak a feladatokon. Egyes csapatok szakkönyveket hoztak magukkal, mások a hálózsákot tartották célszerű segédeszköznek, míg egy harmadik csapat kabalaállatokkal pakolta körbe magát. Az egyik teremben a táblára "Dont panic" felirat került – szerencsére azonban senki sem esett pánikba, s még a reggeli torna is belefért a programba.

Az első helyezést a neting csapat (Blahut György, Kovács Gábor, Szabó Balázs) nyerte el, második a Trial Version lett (Tringel Mihály, Nagy Gáspár, Ugron Balázs), harmadik pedig Kergebirge (Erdei Szabolcs, Viczián István, Klampeczki Zsolt). A 4000 euró összértékű díjakat az első tíz helyezett között osztották szét.

A versenyről képek és további információ a rendezvény hivatalos honlapján, a http://www.challenge24.org címen található.

Bacsárdi László