Impulzus

 
A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Villamosmérnöki és Informatikai Kar Hallgatói Képviseletének lapja
Random cikkajánló

EHK-tükör

Bizonygató

Világkép

Mamesz in action

Mit együnk?

"Kicsit kezdünk elkényelmesedni."

Soós István (Soósi), V. Vill.

Impresszum

Rövid hírek Házunk tájáról

Kolesz hírek

Péksütemény a Sötétben!

Hangosan csapódik mögöttem a fém ajtó, ahogy kiérek. Megint nem vigyáztam, de most már mindegy. Tényleg hideg van, reszketek végig az úton, de nem kell.

Lard

Kedves Gólya barátom!

II. 24 órás programozóverseny

"A Ti feladatotok, ha vállaljátok a kihívást, hogy a rendelkezésre álló 24 óra alatt összeállítsatok egy olyan komplett informatikai rendszert, amely képes robotok autonóm vezérlésére, a terep felderítésére, az adatok kiértékelésére. Reméljük, sikerrel jártok..."

(II. BME nyílt 24 órás programozói csapatverseny, Feladatok, Bevezető)

A Magyar Villamosmérnök-hallgatók Egyesületének és a Schönherz Kollégium Számítástechnikai Körének szervezésében április 27-28. között 24 órán át mérhették össze tudásukat a nevezett csapatok. A nagy pakolás már április 26-án, a rendezvény előestéjén elkezdődött, az I épületbe folyamatosan szállították készülékeiket a versenyzők. Több mint 60 három fős csapat jelentkezett a versenyre, azonban a helyszínkorlát miatt 40-et tudtak fogadni a rendezők. Monitorok, számítógépek, nyomtatók, hűtőszekrények, könyvek, kabalák és még rengeteg minden került elhelyezésre az Informatika épület első és a második emeletén...

A verseny április 27-én, szombaton a 9 órai megnyitó után kezdődött. A fő feladat – amely Marx Dániel nevéhez fűződik – egy LEGO-ból megépítendő robotjárműhöz kapcsolódott. Mindenki számára meglepetés volt, hogy hardware-t kell építeni, ahhoz software-t készíteni, és a beadás sem virtuálisan fog történni. Több különböző tesztelési feladat várt vasárnap a robotokra – ráadásul a fő feladat mellett számos kisebbel is szembe kellett nézniük. A verseny 22. órájában kapták meg bónuszfeladatként a tánctanítást: Csajkoszvkij Diótörőjére kellett a robotoknak táncot bemutatniuk. (8 csapat sikerrel vette ezt az akadályt is.)

Vasárnap délelőtt 9-kor ért véget a verseny, ezután kezdődött a rendezvény leglátványosabb része: a tesztelés. Az I épület aulájában több különböző pályán zajlott: morzeolvasás, labirintusban való tájékozódás, kanyarodás, dobozmozgatás... Az egyik robot szép komótosan ballagott, a másik fürgén rohant, a harmadik óvatosan haladt előre – gazdáik pedig büszke arccal mutogatták a közönségnek teremtményeik tudását.

Összesen 400 pontot lehetett elérni, ebből a legtöbbet a neting csapat kapta (329 pont). Mivel ők a főszponzor Fornax Rt. alkalmazásában állnak, ezért a cég kérésének megfelelően nem részesítették őket helyezésben. Így lett első helyezett a byteam nevű csapat (Elek Róbert, Margetin István, Szabó Lőrinc), második az Obb (Berki Lukács, Bolla Péter, Pálfalvi Tamás), harmadik a Kergebirke (Erdei Szabolcs, Klampeczki Zsolt, Viczián István).

A pontos feladatkiírás, a csapatokról készült képek és más információk megtalálhatók a verseny hivatalos honlapján, a http://verseny24.sch.bme.hu címen.

Bacsi

[img]